Nie dzwoń na 112 gdy ...

 

Największą „zmorą” systemu powiadamiania ratunkowego są bezzasadne, złośliwe lub fałszywe zgłoszenia, które w Województwie Lubelskim stanowią aż 79%, dlatego też, nie należy dzwonić na numer „112” kiedy zaistniała sytuacja nie jest niebezpieczna i nie stwarza zagrożenia dla zdrowia, życia lub mienia lub w innych sytuacjach, takich jak:

  •     zgłoszenie fikcyjnego zdarzenia lub tylko dla zabawy,
  •     w celu poinformowania, że nie potrzebujesz pomocy,
  •     w celu sprawdzenia czy numer „112” naprawdę działa,
  •     w celu ustalenia danych kontaktowych firmy lub osoby (telefon, faks, cennik usług, działalność itp.),
  •     w celu poinformowania o ograniczeniach i utrudnieniach w ruchu drogowym lub o złym stanie technicznym dróg,
  •     w celu uzyskania informacji o rozkładzie jazdy komunikacji miejskiej, kolejowej lub lotniczej,
  •     w celu uzyskania połączenia międzynarodowego,
  •     w celu wezwania taksówki, zamówienia kwiatów, dania z restauracji, baru, pizzeri, itp.,
  •     w celu wyrażenia opinii na dany temat, wydarzenia lub na temat osoby publicznej,
  •     w celu uzyskania konsultacji i porady lekarskiej.

 

 

Pamiętaj!
Dzwoniąc na numer alarmowy „112” bez potrzeby i uzasadnienia, blokujesz linię
telefoniczną osobie, która właśnie w tej chwili może potrzebować natychmiastowej pomocy,
a nie może połączyć się z operatorem w CPR.
Zastanów się – TY też możesz kiedyś potrzebować pomocy!